Home Staging – zarobki
Home Staging – zarobki w branży
Home Staging – jakie są zarobki w tej branży? Ten zawód to nie tylko kreatywna praca, ale również dochodowy zawód. Dzięki różnorodności oferowanych usług – od konsultacji po kompleksowe realizacje uwzględniające usługi projektowe oraz remontowe – możesz dostosować ofertę do swoich umiejętności i dostępnego czasu. A to przekłada się na różnorodne możliwości zarobkowe i elastyczny czas pracy.
Home Staging – praca zdalna?
Homestagingowa konsultacja polega na przekazaniu klientowi dokładnych wytycznych dotyczących rekomendowanych zmian w mieszkaniu. Następnie klient albo sam wdraża te zalecenia, albo zleca homestagerce pełną realizację lub też decyduje się na pośrednie rozwiązanie. Jest nim homestagingowy projekt zakupowy, a więc przygotowanie pełnej listy zakupowej mebli i dekoracji. Klient kupuje wówczas sam wszystkie produkty i może wybrać sobie do współpracy homestagerkę z zupełnie innego miasta, z którą akurat dobrze mu się współpracuje.
Ile kosztuje konsultacja homestagingowa?
Taka konsultacja dla standardowego mieszkania do 3 pokoi trwa ok. godzinę. Homestagerka wcześniej zbiera wywiad od klienta i w oparciu o niego przygotowuje wytyczne dla mieszkania.
Po konsultacji klient może zdecydować się na dalszą współpracę lub samodzielnie wdrożyć zalecenia.
W ramach konsultacji klient nie otrzymuje listy zakupowej ani projektu. Po jej odbyciu ma wiedzieć jakie zabiegi homestagingowe w mieszkaniu są niezbędne. A to z kolei przyczyni się do szybszej transakcji i lepszej ceny.
Ile kosztuje homestagingowy projekt zakupowy?
Zazwyczaj są wyceniane na podstawie zebranego wywiadu od klienta, a nie wielkości mieszkania czy ilości pomieszczeń. Wynika to z tego, że niezależnie od wielkości mieszkania, zakres projektu zakupowego może być skrajnie różny.
Przykładowo w jednym mieszkaniu trzeba wybrać wszystkie meble i dekoracje, w drugim tylko część, a w trzecim jest np. 40 półek co skutkuje wyborem na przykład ponad 100 jednostkowych dekoracji. To oczywiście uproszczenie, ale pokazujące jak różny może być zakres prac w mieszkaniu tej samej wielkości.
Profesjonalna homestagerka na podstawie zebranego wywiadu jest w stanie bardzo szybko podać wycenę, mimo że jest ona każdorazowo indywidualnie przygotowywana.
Uśredniając, można przyjąć że projekty zakupowe oscylują w granicach 1500zł – 3000 zł (dla mieszkań do 3 pokojów).
Ile kosztuje Home Staging?
Dla tych, którzy są gotowi na pełne realizacje, home staging oferuje jeszcze większy potencjał zarobkowy. Kompleksowe projekty mogą obejmować aranżację wnętrz i współpracę z ekipą remontową.
Sama stylizacja dekoracjami nie jest pełnym Home Stagingiem, który zawiera w sobie również analizę grupy docelowej. Dopiero potem przeprowadzane są zabiegi remontowe czy odświeżające mieszkanie, zmiany mebli i układu funkcjonalnego. Stylizacja dekoracjami to dopiero ostatni element tej układanki.
Dlatego też sama stylizacja bazująca na podstawowym wyposażeniu homestagerki czy pośrednika zwykle jest znacznie tańsza od pełnego Home Stagingu. Ale też w związku z tym nie przynosi tak dużych efektów jak on. Niekiedy wręcz może zaszkodzić, jeśli dekoracje nie będą odpowiednio dobrane do mieszkania i grupy docelowej. Także nie warto dać się skusić wyłącznie niskim cenom stylizacji.
Uśredniając, można przyjąć, że Home Staging mieszkania do 3 pokojów, bez prowadzenia prac remontowych to inwestycja rzędu 3000 zł – 6000zł. Mowa tu o wynagrodzeniu homestagerki, bez kosztu wyposażenia które będzie potrzebne do przeprowadzenia zmian w mieszkaniu.
Ile kosztuje Home Staging z nadzorem remontowym?
Niektóre homestagerki w swojej ofercie mają także prowadzenie bardzo kompleksowych usług obejmujących także projektowanie i nadzorowanie prac remontowych. Dzięki temu właściciel zupełnie nie musi angażować się czasowo w przebieg prac i na koniec otrzymuje mieszkanie gotowe do sprzedaży lub wynajmu.
Tak duże usługi mają największe rozbieżności wycenowe, w zależności od stopnia skomplikowania prac i jego zakresu oraz planowanego czasu trwania remontu – należy liczyć się z inwestycją rzędu kilkunastu do ponad dwudziestu tysięcy złotych (i znów uśredniając – dla standardowego mieszkania do 3 pokojów). To z jednej strony dochodowe projekty dla homestagerki, ale z drugiej też najbardziej skomplikowane, w którym pojawiają się różne nieprzewidziane sytuacje. Dlatego też dla właścicieli jest to cenna usługa, która zdejmuje z nich stres i zabranie czasu wolnego zwykle na 2-3 miesiące, w których samodzielnie musieliby zajmować się całą organizacją remontu i jego nadzorem. To usługa dla bardziej zaawansowanych i doświadczonych homestagerek.
Co jeszcze można zlecić homestagerce?
Szukając homestagerki do współpracy warto sprawdzić jakie nisze są jej specjalnością. Bo poza klasycznym przygotowaniem mieszkania do sprzedaży czy wynajmu oferują one także inne usługi. Wśród nich można znaleźć np. metamorfozy osobiste mieszkań na cele prywatne, decluttering, organizację przestrzeni, metamorfozy salonów beauty, fryzjerskich czy masażu. Ale można też spotkać się ze stylizacjami kawiarni czy przestrzeni biurowych.
Ile można zarobić na Home Stagingu?
Home Staging to branża, która daje możliwości budowania biznesu w bardzo zróżnicowany sposób. Można świadczyć te usługi np. wyłącznie w formie online i na tym się skupić. Albo traktować to jako dochód dodatkowy do obecnie wykonywanego zawodu, lub jako dochód główny działając w Home Stagingu w pełnym wymiarze czasowym. Skupić się wyłącznie na tej usłudze lub rozszerzyć portfolio usług o np. projektowanie, pośrednictwo nieruchomości, zarządzanie najmem, metamorfozy mieszkań na cele osobiste lub komercyjne, nadzory remontów, decluttering, organizację przestrzeni, fotografię wnętrz. Możliwości jest na tyle dużo, że każda osoba jest wstanie znaleźć tutaj wersję idealnie skrojoną na swoje upodobania i możliwości czasowe.
Jak wyglądają zarobki w Home Stagingu? W zależności od stopnia zaangażowania w proces pozyskiwania klientów oraz zaangażowania czasowego, można tu zbudować działalność przynosząca przychody na poziomie kilkunastu do ponad 20 tysięcy złotych. Przykład? Przeprowadzenie 3-4 realizacji homestagingowych w miesiącu i do tego dołączenie kilku konsultacji oraz projektu zakupowego. Wiadomo, że nie od razu Rzym zbudowano i jest to proces tworzenia firmy, który trzeba przejść. Ale zdecydowanym atutem tej branży jest brak bariery wejścia. Nie potrzeba tu specjalistycznych sprzętów, ani nawet biura. Kluczowe są umiejętności homestagingowe i skupienie na pozyskiwaniu klientów.
Większość osób wykonuje ten zawód w formie działalności jednoosobowej, ale przy większej skali można też rozważyć zbudowanie większego zespołu homestagingowego.