Case Study Mieszkanie na wynajem i na sprzedaz

Garden Staging Statystyki naprawdę szokują!

Statystyki Garden Staging to zagadnienie, które naprawdę szokuje po głębszej analizie. W tym wpisie chcemy pokazać Ci jak ogromny wpływ na wartość nieruchomości mają właśnie techniki gardenstagingowe, a więc przygotowanie zewnętrznej części posesji do sprzedaży lub wynajmu. Mowa tu zarówno o ogrodach, jak i tarasach czy balkonach.

Czy wiesz, czym jest “Efekt Ogrodu”? Określenie to odnosi się do wpływu, jaki atrakcyjnie zorganizowany i zadbany ogród ma na postrzeganą przez potencjalnych klientów wartość nieruchomości. Dlaczego teren dookoła budynku ma tak duże znaczenie? Z odpowiedzią przychodzi psychologia: dla większości osób wejście w posiadanie domu lub mieszkania to nie tylko transakcja, ale także symbol stabilności i komfortu. Jeśli klienci czują, że dana nieruchomość jest spójna z ich potrzebami, a do tego sprzyja ona tworzeniu wspomnień, szybciej i chętniej podejmują decyzję o zakupie.

Zielona strefa wokół domu stanowi kluczowy element układanki, która składa się na proces sprzedaży. Statystyki Garden Staging nie kłamią – to naprawdę działa!

home staging zarobki

“Efekt Ogrodu” to klucz do szybkiej sprzedaży

Garden Staging to nie tylko estetyczny dodatek. To prawdziwy game changer w świecie nieruchomości, o czym świadczą liczne badania. Dr Leonard Perry z Uniwersytetu w Vermont podkreśla, że w odpowiednio zaprojektowanym krajobrazie tkwi potencjał na zwiększenie wartości odsprzedaży budynku o 14%. Co więcej, taka metamorfoza może przyspieszyć sprzedaż lub wynajem nawet o 6 tygodni.

Brzmi obiecująco? A to dopiero początek, bowiem jeszcze ciekawsze dane płyną z drugiego końca świata. Z raportu “Nursery & Garden Industry New Zealand” dowiadujemy się, że ogród, który budzi emocje zwiększa wartość nieruchomości średnio o 26%! Stanowi to olbrzymią różnicę w porównaniu do ogrodów, które są po prostu funkcjonalne i tylko na tej podstawie suchych faktów ocenione przez nabywców  – ich wpływ na wartość nieruchomości wynosi już tylko 7%.

Pamiętajmy zatem, że Garden Staging może nam się zwrócić równie bujnie, jak rosnąca w nim roślinność.

Case Study Mieszkanie na wynajem i na sprzedaz

Jak ogród wpływa na postrzeganie wartości nieruchomości?

Równie interesująco prezentują się badania przeprowadzone wśród agentów nieruchomości dla marki Husqvarna. W raporcie “Global Garden” poddano analizie 5000 obiektów w dziewięciu krajach, skupiając się stricte na wpływie ogrodów na ceny nieruchomości. Husqvarna podzieliła grupę badawczą na dwie części i przedstawiła pierwszej grupie zdjęcia domów z pięknymi i zadbanymi ogrodami; drugiej zaś przedstawiono dokładnie takie same domy, ale z niepozornymi ogrodami.

Efekt? Pierwsza grupa średnio oszacowała aż o 26% wyższą wartość rynkową niż druga grupa!

Agenci nieruchomości o Garden Stagingu

W powyższym badaniu 70% agentów nieruchomości, którzy wzięli udział w badaniu Husqvarna Global Garden Report uważało, że zaniedbany ogród obniża ceny nieruchomości o 5–15%. Kolejne 17% uważało, że efekt ten może być jeszcze większy. Mamy zatem czarno na białym dowód na to, jak ważnym elementem sprzedaży jest zaopiekowanie się otoczeniem domu.

69% pośredników wskazało, że ogród był istotnym lub wręcz kluczowym elementem wpływającym na ogólną wartość rynkową nieruchomości. Niemal połowa agentów podkreślała, że atrakcyjny ogród potrafił skrócić czas sprzedaży o tygodnie, a nawet miesiące.

Biorąc pod uwagę wszystkie koszty, które generuje Garden Staging (pielęgnacja i wymiana roślin, mała architektura, wyposażenie), średni hipotetyczny zwrot z inwestycji oszacowano na 3,1-krotność zainwestowanych środków.

Jeżeli chodzi o elementy ogrodu, które uznano za najistotniejsze przy Garden Stagingu, na prowadzenie wysunęły się starannie utrzymane trawniki oraz zachęcające przestrzenie socjalne. Wizja bezpiecznie bawiących się dzieci i przyjęć wydawanych na zadbanym tarasie trafia w serca nawet najbardziej niezdecydowanych klientów.

Case Study Mieszkanie na wynajem i na sprzedaz

Garden Staging przestrzeni komercyjnych

Jak temat ten wygląda w przypadku przestrzeni komercyjnych? Hotele, pensjonaty, butiki, czy punkty usługowe – tu także występują elementy Garden Staging (zobacz choćby Case Study jednej z naszych kursantek dot. przygotowania właśnie tarasu hotelowego)

Z odpowiedzią przychodzi ponownie Dr. Perry. W analizie “Irrigation & Green Industry” wskazuje, że atrakcyjna aranżacja terenów zielonych w nieruchomościach komercyjnych wyraźnie przyczynia się do zwiększenia wskaźnika zajętości oraz podniesienia stawek czynszowych. Korzyści z tego tytułu odnoszą zarówno właściciele, jak i najemcy, a także sami klienci. Dr Leonard Perry podkreśla, że według raportu aż 75% klientów woli robić zakupy w przestrzeniach, oferujących zadbaną, naturalną zieleń.

Garden Staging i psychologia zakupów w praktyce

Podsumowując przedstawione dane: Statystyki Garden Staging jasno dowodzą, że działanie to jest niezwykle skutecznym narzędziem, z którego powinniśmy czerpać pełnymi garściami.

Dla tych, dla których liczby to mało, mamy 6 niezbitych dowodów:

– Estetycznie przygotowany ogród przyciąga uwagę potencjalnych nabywców i wzmacnia pozytywne pierwsze wrażenie. Wypielęgnowana zieleń sprawia także, że cała nieruchomość wydaje się bardziej zadbana. Skonstruowanie stref wypoczynkowych ( takich jak patio, kącik dla dzieci lub strefa grillowa) pobudza wyobraźnię klientów i podkreśla potencjał miejsca.

– Garden Staging, podobnie jak Home Staging, uwypukla najlepsze cechy przestrzeni i neutralizuje wpływ jej niedoskonałości.

– Dobrze zaaranżowana optycznie przestrzeń może sprawić, że ogród będzie wydawał się większy i bardziej przestronny.

– Potencjalni nabywcy mają większą skłonność do inwestowania w nieruchomość z zadbanym ogrodem. Widzą w nim możliwość relaksu, uprawy roślin, lub realizowania hobby.

Dobrze wystylizowany ogród może przyciągnąć konkretne grupy klientów: rodziny z dziećmi, właścicieli zwierząt, osoby ceniące spokój i odosobnienie.

– Psychologia zakupów: potencjalni nabywcy odczuwają emocjonalną wartość przyjemnego ogrodu, co często przekłada się na wyższą cenę ofertową.

home staging zarobki

Wpływ Garden Stagingu na wartość nieruchomości – wyższe stawki i więcej zainteresowanych klientów

I na koniec ostatnia statystyka Garden Stagingu, która też może Was jeszcze zaskoczyć:  Według pracy badawczej profesora z Clemson University, Marka S. Henry’ego, nawet podniesienie zagospodarowania terenu i ogrodu z „dobrego” na „doskonały” stan może dodać znacznej wartości domowi – co najmniej 6-7%.

Także techniki Garden Stagingu warto stosować nie tylko przy zaniedbanych nieruchomościach, ale także tych, które już wyglądają dobrze na zewnątrz, a mają potencjał na więcej.

Dajcie znać, które liczny zaskoczyły Was najbardziej albo czy macie swoje własne statystyki po przygotowaniu Garden Stagingu?

A dla zainteresowanych podrzucamy linki do źródeł 🙂 1, 2

home staging zarobki

Dołącz do Kursu Garden Stagingu! Tylko do 10 kwietnia!

A jeśli czujesz, że Garden Staging to temat dla Ciebie i chcesz zająć się tym profesjonalnie, to jeszcze do 10 kwietnia możesz dołączyć do Kursu Garden Stagingu! Wejdź na stronę i obejrzyj premierowy webinar, by dowiedzieć się więcej o tej branży.